RS Natural Cosmetics forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.


Het RS Natural Cosmetics forum is dé interactieve plek om ervaringen met het merk, de producten en natuurlijke verzorging in het algemeen te delen met anderen. Je kunt ook vragen stellen aan RS zelf en eigenaresse Rieneke is actief lid. Veel plezier!
 
IndexZoekenLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggenRS Natural Cosmetics website
Leer forumleden kennen en doe je mee met vraag en antwoord spel! - forum "Koekje erbij" topic "vraag en antwoord"
Heb jij je ervaringen met de producten van RS Natural Cosmetics al met anderen gedeeld? - zie "Producten"
RS Natural Cosmetics Live! - 15 september FeelGood Market Eindhoven - graag tot dan!
Natuurlijk mooi van binnenuit! - tips en recepten in "Eet je mooi" - topic "Verse sapjes en smoothies"

 

 Duurzame feitjes

Ga naar beneden 
4 plaatsers
AuteurBericht
Rieneke

Rieneke


Aantal berichten : 105
Registratiedatum : 24-03-12
Leeftijd : 51
Woonplaats : Utrecht

Duurzame feitjes Empty
BerichtOnderwerp: Duurzame feitjes   Duurzame feitjes Emptydi maa 27, 2012 3:07 am

We krijgen in de huidige tijd allemaal wel iets mee van een duurzame levensstijl en de een zal dat zelf al meer doorvoeren dan de ander. Voor de feitjes (en je eigen ervaringen) hieromtrent kun je terecht in dit topic. Hier alvast een paar feitjes op een rij (gelezen in tijdschrift "One World" van maart 2012):

  • 29% van de Nederlanders kiest voor duurzame producten, 71% voor een lage prijs (als gevraagd wordt tussen deze twee te kiezen)
  • 40% van de Nederlanders vindt z'n inkomen te laag om (duurdere) duurzame producten te kopen (bron van deze eerste twee: Duurzaamheidskompas #6, maart 2011)
  • het marktaandeel van duurzaam geproduceerde koffie in nederland in 2010 was ruim 1 op 3 (bron: TCC coffee barometer 2012)
  • ongeveer 6% van alle in Ivoorkust geproduceerde cacao is duurzaam (bron: UTZ - een van de keurmerken)
Zelf probeer ik de laatste jaren steeds bewuster om te gaan met wat ik eet en koop. Ik ben hier absoluut niet heilig in, maar vind het voor mezelf wel belangrijk om beter te letten op de dingen die ik kan laten of die ik kan doen om duurzamer te leven. Ik koop bijvoorbeeld steeds vaker biologische producten, fairtrade (en zo puur mogelijke) chocolade, ik eet weinig vlees en neem altijd een tas mee bij het boodschappen doen (zo'n degelijke jute van de AH Wink) zodat ik niet met bergen plastic zakjes thuis kom.

Ook worden plastic, papier, glas, GFT en ander afval allemaal netjes gescheiden door mijn manspersoon en mij. Dat was wel eens anders! Scheelt overigens ook enorm in de vuilniszakken, er gaat nog maar eens in de 2-3 weken een grijze container aan de straat. En vorige week hadden we nog een leuke verrassing voor een van de jongens van de vuilniswagen: een set van twee do-it-yourself dumbells - je weet wel, van die stoere en heel erg zware gewichten - die hier al jaren lagen te verstoffen. Die jongen liep juichend over straat, zo leuk! Dankbaar hergebruik dus Very Happy
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.rs-naturalcosmetics.nl
cloggie




Aantal berichten : 17
Registratiedatum : 25-03-12

Duurzame feitjes Empty
BerichtOnderwerp: Re: Duurzame feitjes   Duurzame feitjes Emptyvr maa 30, 2012 3:35 am

Ik ben ook absoluut niet heilig in het duurzame maar doe wel steeds meer mijn best om er op te letten.
Ook wij nemen met boodschappen doen altijd onze eigen tas mee, het scheelt een stuk in de berg met plastic tasjes.
We zijn net verhuisd en dan komen er toch veel spullen vrij waar je niets mee doet, ik gooi het nooit zomaar weg,
ik denk eerst of er nog iemand is die ik er een plezier mee kan doen en zoniet dan eerst nog op marktplaats.
Ik vind overigens wel dat het bedrijfsleven en de overheid ook meer kan doen. Kijk eens in de supermarkt, hoeveel producten
zijn er wel niet dubbelop verpakt?
Terug naar boven Ga naar beneden
Arev




Aantal berichten : 19
Registratiedatum : 25-03-12

Duurzame feitjes Empty
BerichtOnderwerp: Re: Duurzame feitjes   Duurzame feitjes Emptyvr maa 30, 2012 8:43 am

Ook ik ben geen heilige op dit gebied, maar ik probeer me er wel bewuster van te worden. Ook in de supermarkt probeer ik wat meer bewustere keuzes te maken op dat gebied, recycle ik de boodschappentasjes en prop ik bij het winkelen zo veel mogelijk in 1 tas, wat overigens niet altijd in dank wordt afgenomen door de winkeliers, want die willen natuurlijk reclame maken met hun tasjes.
Terug naar boven Ga naar beneden
Rieneke

Rieneke


Aantal berichten : 105
Registratiedatum : 24-03-12
Leeftijd : 51
Woonplaats : Utrecht

Duurzame feitjes Empty
BerichtOnderwerp: Re: Duurzame feitjes   Duurzame feitjes Emptydo apr 12, 2012 9:40 pm

Is halal vlees eigenlijk biologisch/duurzaam of is het juist heel verkeerd om dit te kopen vanuit biologisch oogpunt? Weet iemand dat misschien?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.rs-naturalcosmetics.nl
Irina89




Aantal berichten : 20
Registratiedatum : 26-03-12

Duurzame feitjes Empty
BerichtOnderwerp: Re: Duurzame feitjes   Duurzame feitjes Emptyzo aug 19, 2012 11:18 pm

Rieneke schreef:
Is halal vlees eigenlijk biologisch/duurzaam of is het juist heel verkeerd om dit te kopen vanuit biologisch oogpunt? Weet iemand dat misschien?

Ik heb hier ook eens naar gezocht omdat ik altijd dacht dat halal vlees altijd biologisch is en in de AH halal kipfilet goedkoper is dan de gewone plofkipfilet. Maar ik begreep (op internet) dat in de koran wel iets staat over 'goed voor de dier zorgen', maar dat dit niet automatisch betekent dat halal vlees biologisch is. Halal vlees betekent dat ze ritueel geslacht zijn, maar dit kunnen dus net zo goed plofkippen zijn.
Terug naar boven Ga naar beneden
Rieneke

Rieneke


Aantal berichten : 105
Registratiedatum : 24-03-12
Leeftijd : 51
Woonplaats : Utrecht

Duurzame feitjes Empty
BerichtOnderwerp: Re: Duurzame feitjes   Duurzame feitjes Emptyma aug 20, 2012 9:07 pm

Tnx voor je reactie Irina! Misschien dat ik dus toch maar geen halal kippen meer koop... Tegenwoordig koop ik meestal scharrelvlees, is niet bio maar wel beter dan plofkip
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.rs-naturalcosmetics.nl
Gesponsorde inhoud





Duurzame feitjes Empty
BerichtOnderwerp: Re: Duurzame feitjes   Duurzame feitjes Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Duurzame feitjes
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
RS Natural Cosmetics forum :: Natuurlijk, duurzaam, fairtrade, eco :: Duurzaamheid-
Ga naar: