RS Natural Cosmetics forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.


Het RS Natural Cosmetics forum is dé interactieve plek om ervaringen met het merk, de producten en natuurlijke verzorging in het algemeen te delen met anderen. Je kunt ook vragen stellen aan RS zelf en eigenaresse Rieneke is actief lid. Veel plezier!
 
IndexZoekenLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggenRS Natural Cosmetics website
Leer forumleden kennen en doe je mee met vraag en antwoord spel! - forum "Koekje erbij" topic "vraag en antwoord"
Heb jij je ervaringen met de producten van RS Natural Cosmetics al met anderen gedeeld? - zie "Producten"
RS Natural Cosmetics Live! - 15 september FeelGood Market Eindhoven - graag tot dan!
Natuurlijk mooi van binnenuit! - tips en recepten in "Eet je mooi" - topic "Verse sapjes en smoothies"

 

 Favoriete natuurlijke cosmetica ingrediënten

Ga naar beneden 
+3
Arev
hennie
Rieneke
7 plaatsers
AuteurBericht
Rieneke

Rieneke


Aantal berichten : 105
Registratiedatum : 24-03-12
Leeftijd : 51
Woonplaats : Utrecht

Favoriete natuurlijke cosmetica ingrediënten Empty
BerichtOnderwerp: Favoriete natuurlijke cosmetica ingrediënten   Favoriete natuurlijke cosmetica ingrediënten Emptywo apr 04, 2012 9:39 pm

Welke natuurlijke ingrediënten zijn jouw absolute favorieten in cosmetische producten?

____________________

Mijn eigen persoonlijke favoriet is toch wel arganolie (zit niet voor niks in de Bedouin Beauty productlijn Smile). Het is zo ontzettend veelzijdig! Voor m'n handen, nagels (breken niet meer!), gezicht, droge scheenbenen, haarpuntjes..... En omdat het een zgn. drogende olie is trekt hij goed in en blijft niet lang vet op de huid of in het haar, perfect wat mij betreft. Het liefst combineer ik hem met andere oliën zodat er een mooie balans kan ontstaan. En sinds ik argan (gecombineerd) gebruik is mijn huid veel gladder en rustiger dan voorheen. Blij mee!

Natuurlijk vind ik ook heel veel ingrediënten die (nog Wink) niet in de Bedouin Beauty producten verwerkt zijn heel erg fijn. Dode zeezout bijvoorbeeld. In bad toen ik dat nog had of verwerkt in reinigers voor het gezicht. Ik gebruik al heel lang de hypo-allergeen cleansing lotion van de Tuinen met Dode Zeezout en zonder alcohol, heerlijk voor m'n huid! Hiervoor had ik die met Aloë Vera (ook een fijn goedje!) maar daar zat wel alcohol in en dat droogde m'n huid teveel uit.

Welke natuurlijke cosmetica ingrediënten zijn jouw favoriet? Melk? Boter? Honing? Lavendel? Of gekkere dingen zoals koffieprut? Kom maar op!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.rs-naturalcosmetics.nl
hennie




Aantal berichten : 3
Registratiedatum : 05-04-12

Favoriete natuurlijke cosmetica ingrediënten Empty
BerichtOnderwerp: Re: Favoriete natuurlijke cosmetica ingrediënten   Favoriete natuurlijke cosmetica ingrediënten Emptydo apr 05, 2012 2:54 am

Hoi

Mijn favoriete ingrediënten zijn toch wel arganolie en amandelolie.
Pure arganolie masseer ik af en toe in op mijn gezicht of andere droge plekjes op mijn huid als ik daar erg last van heb.
amandelolie gebruik ik in combinatie met rozenwater als oogmakeupremover. Ik gebruik pure rozenwater als toner na mijn reinigingsmelk. Bevalt tot nu toe goed, pure natuurlijke verzorgingsproducten.
Terug naar boven Ga naar beneden
Arev




Aantal berichten : 19
Registratiedatum : 25-03-12

Favoriete natuurlijke cosmetica ingrediënten Empty
BerichtOnderwerp: Re: Favoriete natuurlijke cosmetica ingrediënten   Favoriete natuurlijke cosmetica ingrediënten Emptydo apr 05, 2012 3:08 am

In willekeurige volgorde: sheabutter, cocoabutter, jojobaolie, arganolie, dode zeezout en -mineralen, groene klei, kaolinklei, rhassoul eh.. moet ik nog doorgaan? In ieder geval, als ik 1 van die dingen er op zie staan word ik altijd blij.
Terug naar boven Ga naar beneden
perlude




Aantal berichten : 36
Registratiedatum : 26-03-12

Favoriete natuurlijke cosmetica ingrediënten Empty
BerichtOnderwerp: Re: Favoriete natuurlijke cosmetica ingrediënten   Favoriete natuurlijke cosmetica ingrediënten Emptydo apr 05, 2012 9:14 am

Honing! I love you Zo lekker voor je gezicht! En als ik er een haarmasker van neem licht het mn blonde plukken wat op.
Verder is zeezout idd heerlijk! Voor 1001 dingen.
Sheabutter word ik ook heel blij van.

Ik heb trouwens gehoord dat koffieprut een heerlijke scrub is. Ik durf het alleen niet te proberen ivm de troep in het doucheputje...
Terug naar boven Ga naar beneden
Rieneke

Rieneke


Aantal berichten : 105
Registratiedatum : 24-03-12
Leeftijd : 51
Woonplaats : Utrecht

Favoriete natuurlijke cosmetica ingrediënten Empty
BerichtOnderwerp: Re: Favoriete natuurlijke cosmetica ingrediënten   Favoriete natuurlijke cosmetica ingrediënten Emptyvr apr 06, 2012 7:10 am

honing, leuk! Dat ga ik zelf binnenkort eens mengen met een Lava & Spices maskertje Smile Misschien wel een topcombinatie!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.rs-naturalcosmetics.nl
Natasja




Aantal berichten : 33
Registratiedatum : 24-03-12
Leeftijd : 50

Favoriete natuurlijke cosmetica ingrediënten Empty
BerichtOnderwerp: Re: Favoriete natuurlijke cosmetica ingrediënten   Favoriete natuurlijke cosmetica ingrediënten Emptyvr apr 06, 2012 7:56 am

Rieneke schreef:
honing, leuk! Dat ga ik zelf binnenkort eens mengen met een Lava & Spices maskertje Smile Misschien wel een topcombinatie!

Goed idee!
Terug naar boven Ga naar beneden
Rieneke

Rieneke


Aantal berichten : 105
Registratiedatum : 24-03-12
Leeftijd : 51
Woonplaats : Utrecht

Favoriete natuurlijke cosmetica ingrediënten Empty
BerichtOnderwerp: Re: Favoriete natuurlijke cosmetica ingrediënten   Favoriete natuurlijke cosmetica ingrediënten Emptyvr apr 06, 2012 8:01 am

Very Happy ik zal wel laten weten wat het resultaat is!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.rs-naturalcosmetics.nl
Irina89




Aantal berichten : 20
Registratiedatum : 26-03-12

Favoriete natuurlijke cosmetica ingrediënten Empty
BerichtOnderwerp: Re: Favoriete natuurlijke cosmetica ingrediënten   Favoriete natuurlijke cosmetica ingrediënten Emptyza apr 07, 2012 1:51 am

perlude schreef:
Honing! I love you Zo lekker voor je gezicht! En als ik er een haarmasker van neem licht het mn blonde plukken wat op.
Verder is zeezout idd heerlijk! Voor 1001 dingen.
Sheabutter word ik ook heel blij van.

Ik heb trouwens gehoord dat koffieprut een heerlijke scrub is. Ik durf het alleen niet te proberen ivm de troep in het doucheputje...

Meng je de honing dan ergens mee of gebruik je het puur? (en hoe krijg je het dan weer van je gezicht/haar af?)
Terug naar boven Ga naar beneden
perlude




Aantal berichten : 36
Registratiedatum : 26-03-12

Favoriete natuurlijke cosmetica ingrediënten Empty
BerichtOnderwerp: Re: Favoriete natuurlijke cosmetica ingrediënten   Favoriete natuurlijke cosmetica ingrediënten Emptyza apr 07, 2012 12:08 pm

Beiden, je kan het als basis voor maskers gebruiken (ipv water) maar ook puur in haar of op je huid.
En je spoelt het zo weg hoor Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
Rieneke

Rieneke


Aantal berichten : 105
Registratiedatum : 24-03-12
Leeftijd : 51
Woonplaats : Utrecht

Favoriete natuurlijke cosmetica ingrediënten Empty
BerichtOnderwerp: Re: Favoriete natuurlijke cosmetica ingrediënten   Favoriete natuurlijke cosmetica ingrediënten Emptydo apr 12, 2012 9:52 pm

perlude schreef:
Ik heb trouwens gehoord dat koffieprut een heerlijke scrub is. Ik durf het alleen niet te proberen ivm de troep in het doucheputje...
ik had dat vroeger ook eens gehoord (toen ik een jaar of 14/15 was). En uiteraard heb ik het toen meteen uitgeprobeerd, in de keuken boven de gootsteen. Beetje koffie (filterkoffie) gemengd met water en dat over m'n gezicht gemasseerd. Werkte wel goed, maar ik rook daarna de hele dag naar koffie Very Happy dat was iets minder, hahahaha!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.rs-naturalcosmetics.nl
Irina89




Aantal berichten : 20
Registratiedatum : 26-03-12

Favoriete natuurlijke cosmetica ingrediënten Empty
BerichtOnderwerp: Re: Favoriete natuurlijke cosmetica ingrediënten   Favoriete natuurlijke cosmetica ingrediënten Emptyvr apr 27, 2012 12:01 pm

Rieneke schreef:
Very Happy ik zal wel laten weten wat het resultaat is!

En, hoe beviel het? Very Happy
Terug naar boven Ga naar beneden
Rieneke

Rieneke


Aantal berichten : 105
Registratiedatum : 24-03-12
Leeftijd : 51
Woonplaats : Utrecht

Favoriete natuurlijke cosmetica ingrediënten Empty
BerichtOnderwerp: Re: Favoriete natuurlijke cosmetica ingrediënten   Favoriete natuurlijke cosmetica ingrediënten Emptyvr apr 27, 2012 11:51 pm

Irina89 schreef:
Rieneke schreef:
Very Happy ik zal wel laten weten wat het resultaat is!

En, hoe beviel het? Very Happy
Goeie vraag! Smile Ik heb het eerlijk gezegd nog niet kunnen proberen, want toen ik klaar stond met een aangemaakt masker en er honing bij wilde doen zag ik dat de honing niet bepaald vloeibaar meer was Very Happy Ik moet nog nieuwe honing kopen (oude is nu bijna op) dus zodra ik weer vloeibare honing in huis heb ga ik ermee aan de slag! En dan laat ik uiteraard even weten hoe het beviel Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.rs-naturalcosmetics.nl
cloggie




Aantal berichten : 17
Registratiedatum : 25-03-12

Favoriete natuurlijke cosmetica ingrediënten Empty
BerichtOnderwerp: Re: Favoriete natuurlijke cosmetica ingrediënten   Favoriete natuurlijke cosmetica ingrediënten Emptyzo mei 06, 2012 9:57 am

Rieneke schreef:
Irina89 schreef:
Rieneke schreef:
Very Happy ik zal wel laten weten wat het resultaat is!

En, hoe beviel het? Very Happy
Goeie vraag! Smile Ik heb het eerlijk gezegd nog niet kunnen proberen, want toen ik klaar stond met een aangemaakt masker en er honing bij wilde doen zag ik dat de honing niet bepaald vloeibaar meer was Very Happy Ik moet nog nieuwe honing kopen (oude is nu bijna op) dus zodra ik weer vloeibare honing in huis heb ga ik ermee aan de slag! En dan laat ik uiteraard even weten hoe het beviel Smile

Wist je dat je honing weer vloeibaar krijgt door de hele pot in een pan heet water te zetten? Deksel niet onder water doen natuurlijk. Gewoon even geduld en je honing is weer goed vloeibaar.
Terug naar boven Ga naar beneden
Irina89




Aantal berichten : 20
Registratiedatum : 26-03-12

Favoriete natuurlijke cosmetica ingrediënten Empty
BerichtOnderwerp: Re: Favoriete natuurlijke cosmetica ingrediënten   Favoriete natuurlijke cosmetica ingrediënten Emptyzo aug 19, 2012 11:03 pm

Ik heb ondertussen het poedermasker gemixt met honing (en een klein beetje water) en het werkt fantastisch! Het lijkt wel net iets voedender voor mijn gemengde huid, nog bedankt voor de tip!
Terug naar boven Ga naar beneden
Rieneke

Rieneke


Aantal berichten : 105
Registratiedatum : 24-03-12
Leeftijd : 51
Woonplaats : Utrecht

Favoriete natuurlijke cosmetica ingrediënten Empty
BerichtOnderwerp: Re: Favoriete natuurlijke cosmetica ingrediënten   Favoriete natuurlijke cosmetica ingrediënten Emptyma aug 20, 2012 9:10 pm

Klinkt goed Irina! Ik heb sinds een paar weken weer vloeibare Smile honing in huis, ik ga het snel ook een keer proberen! Zal hier dan even posten hoe het mij bevallen is!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.rs-naturalcosmetics.nl
Gesponsorde inhoud





Favoriete natuurlijke cosmetica ingrediënten Empty
BerichtOnderwerp: Re: Favoriete natuurlijke cosmetica ingrediënten   Favoriete natuurlijke cosmetica ingrediënten Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Favoriete natuurlijke cosmetica ingrediënten
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Mijn favoriete koekje
» Favoriete shop stad
» Je 3 meest favoriete en 3 absolute no-go beautyproducten

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
RS Natural Cosmetics forum :: Natuurlijk, duurzaam, fairtrade, eco :: natuurlijk!-
Ga naar: